Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

13 Juni 2006 | Italië, Rome

Maandag 12/06/2006 33 graden

Om 12.00 uur zijn we vertrokken uit het haventje met de naam Moulin Saint Paul in de stad Besancon. Er was water en electra. Om weer op het Canal Rhone au Rhin en Doubs te komen moesten we door een handbediende sluis. de 28 ste van de 115 op dit kanaal.De sluisdeuren zelf open en dicht draaien met een wiel is een zwaar werkje. Dit deed Willem. Later ging Ruud helpen de deur weer open te draaien. Het was weer een prachtige rustige groene omgeving en rustig vaarwater. Gisternacht zondag 11/06/2006 zijn we om 13.30 uur naar bed gegaan omdat we ons verhaal van de laatste 3 dagen gingen typen. Ruud heeft vanochtend de boot weer schoon gespoeld en de drinkwatertank gevuld en boodschappen gedaan.
Koffie gedronken bij Willem en Alice.
We komen vandaag nog heel veel sluizen tegen. Er is ook een aansteker ontploft die in de zon lag (niemand gewond) en je moet ook echt een pet dragen om een zonnesteek te voorkomen. Sinds kort gebruik ik ook speciale handschoenen om de touwen vast de houden in de sluizen (ideaal). Voorbij Hyevre-Magny de een na laatste sluis van de dag want we wilden naar Clerval en we hadden stukjes, waar het kon, even goed gas gegeven om deze sluis te halen. Bij aankomst was hij gesloten. Bij gebrek aan aanlegsteigers moesten wij ankeren. Willem en Alice gooiden hun anker uit en wij gingen aan hun boot langszij vast liggen. Toevallig net op de linkeroever een autoweg en een spoorbaan. De auto's die langskwamen toeterden en de mensen zwaaiden uit hun raampjes. Was heel leuk. Willem heeft een heerlijke maaltijd klaargemaakt. Witlof met ham en kaas, patatjes en een stuk vlees. Wijntje erbij. Dit was dus (Als God in Frankrijk leven). De volgende morgen,

Dinsdag 13/06/2006 na goed geslapen te hebben vertrokken we weer. Twee sluizen gehad. Om 11.00 uur langs Clerval gevaren. De volgende sluis deed het niet (de deur ging niet helemaal open). Terug gevaren naar Clerval aan de aanlegsteiger aangemeerd. Willem met zijn fiets naar de sluis en daar iemand opgeroepen via een kastje wat daar staat en doorgegeven dat de sluis het niet deed. De reparateur van de VNF kwam aangereden in een busje en zei dat hij de sluis ging repareren om 15.30 uur want hij moest eerst een andere sluis repareren. Dus we zijn even door het stadje gelopen en wat gegeten en ik zit nu mijn verhaaltje te typen. Morgen horen jullie wel hoe het is afgelopen.

Groetjes, Ruud en Syl

Nog hartelijk bedankt voor alle reacties

PS. Wim en Berda,we hebben plus minus 1600 km op zee afgelegd en op de kanalen 650 km.

Rob en Renee

Harstikke leuk wat jullie allemaal meemaken.

• 13 Juni 2006 - 15:45

Wim En Berda:

Wel leuk zo met zijn vieren, de hele tijd tegen je eigen partner aan kijken is ook niet alles. Ik spreek uit ervaring na 40 zeer (gelukkige huwelijks jaren ).Ook geweldig dat Willem zo lekker kan koken, dat zit in de naam denk, ik kan ook heerlijk waterkoken. Maar hoe staat het bij jullie in de keuken we horen hier wel heel weinig van Ruud? Horen jullie het in Keulen al donderen, want daar komen jullie ook al dichtbij. En over een paar dagen heerlijk aan de Moeselwijn, ook te doen alles beter dan water.
    Ik zou zeggen trossen los en gaaaaan.

• 13 Juni 2006 - 15:51

Marcel:

Hallo Ruud en Silvia,
    Mooie foto's van een mooie reis. Sluizen zijn geen probleem meer zeker.
    Ruud, ik zag dat je er rekening mee hield dat je geen kapper tegen kwam onder weg. Mooi kapsels joh. Smeer wel goed je buik in he anders verbrand die nog.
    Hier mooie dagen gehad en Veel gevaren en overnacht op Grevelingen. Is ook wel leuk hoor.
    Boot ziet er schitterend uit. Wil best ruilen alleen zo jammer van al die draaiuren. (geintje)

He het gaat julie goed en spreken elkaar snel weer.

Groeten Marcel en Saskia and the kids

• 13 Juni 2006 - 16:29

Ma En Pa:

Hartstikke fijn,dat het zo voorspoedig gaat met jullie.Houd MOREGEN je petje op hoor.Uitkijken met gas.De hele dag in de tuin gezeten.Bloedheet.Te warm om te fietsen.Syl we kijken weer naar morgen uit naar de spannende verhalen.
    Ma en Pa.

• 13 Juni 2006 - 19:54

Hans Meijers:

Prachtige onderneming Ruud en syl!!! mooie boot ook !
    alleen jammer dat er geen mast op je boot staat.

hartelijke groeten van een zeiler

• 13 Juni 2006 - 20:09

Bart En Sandra:

Handig zo'n sluizen anwb alleen irritant dat het dan zo lang moet duren. Jullie kunnen in ieder geval zeggen dat je dat ook weer hebt meegemaakt. Hier alles kalm en dat moet ook wel met zulke temperaturen. Groetjes maar weer en tot morgen.

• 14 Juni 2006 - 07:53

Wim En Berda:

He Ruud, Hans heeft wat betreft de mast wel gelijk, want dan wordt het pas echt varen.

• 15 Juni 2006 - 16:20

Jan Hoeben:

mooie boot ruud en een leuk reisje groetjes jan