Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

16 Juni 2006 | Italië, Rome

Vrijdag 16/06/2006 30 graden

Om 9.30 uur in de eerste sluis van vandaag geschut bij Les Dames de Marie. Verder het Canal Rhone au Rhin en Doubs op. Om 10.45 uur bij de achtste sluis lagen twee zeilboten die bij ons in de haven hadden gelegen te schutten. Nu moesten we helaas wachten, net nu het zo lekker snel ging. Om 12.00 uur in de elfde sluis moesten we gaan vastliggen met onze touwen aan de bolders omdat de sluiswachters lunchpauze hadden tot 13.30 uur.
Er kwam een waterval naar beneden over de achterste sluisdeur want we schutten nog steeds naar beneden. Het weer was lekker en het zonnetje wilde nog steeds niet goed doorbreken. Om 13.30 uur na de lunch van de sluiswachters voeren we de sluis uit. Op naar de volgende. Aangekomen bij de twaalfde sluis zagen we dat de twee zeilboten nog moesten schutten. Weer wachten. Om 14.45 uur naderden we de vijftiende sluis waar je gewoon doorheen kon varen (daar was het water gelijk).
Om 15.35 na zeventien sluizen heb je een ophaalbruggetje en zo kwamen we bij de achtiende sluis waar weer een zeilboot lag te schutten. Om 15.55 uur waren we door de achtiende sluis plus een ophaalbrug.
Na de tweeëntwintigste sluis was er een brug van 3.55 meter hoogte waar Willem en Alice nog maar net met hun boot onderdoor konden. We voeren door Mulhouse naar de haven Port de Mulhouse waar we overnachten. We zijn met Willem en Alice wat te eten gaan halen en door de stad gelopen en op een terras wat gedronken.
Tot morgen weer dan gaan we de Rijn op.
Groetjes Ruud en Syl

en bedankt voor de reacties

• 17 Juni 2006 - 17:58

Ma En Pa:

Weer mooie foto's Syl.Het gaat nu opschieten,dan kunnen we je weer in de armen sluiten.Mooi om daar te varen.Lekker knus en landelijk.Dacht eerst dat het een foto in de buurt van Schipluiden was.Zijn vandaag naar Hoek v.Holland geweest.Op de Boulevard de auto gezet en met de fiets naar Kijkduin gefietst door de duinen.31 km totaal.Daarna noch een poos op de boulevard gezeten.Tot ziens en behouden vaart.
    Ma en Pa.

• 17 Juni 2006 - 18:58

Jan En Marian:

nou je schiet al lekker op op weg naar het gekke voetballand maarik denk dat dit aan jullie helemaal voor bij gaat.heb je een aparte slaapruimte of slaap je in de zitruimte

• 17 Juni 2006 - 19:44

Bart En Sandra:

Jeetje wat een sluizen, kost je dan toch een hoop blikjes op een dag als je iedere sluiswachter een blikje aanbied. Leuke foto's weer. groetjes van ons allen

• 18 Juni 2006 - 05:51

Wim En Berda:

Goedemorgen Vakantiegangers.
    Hij gaat goed, maar ik had gedacht, dat jullie via de Moesel zouden varen. De thuishaven komt nu al redelijk in zicht.Al deze verhalen, hebben mij doen dromen en ik wil volgend jaar ook iets bezonders gaan doen.
    Het wordt een tocht over de Noordpool, de Mount Everest beklimmen, of een vriendin ik denk nog.