Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

18 Juni 2006 | Italië, Rome

Zaterdag 17/06/2006 30 graden

We zijn om 9.40 uur vertrokken uit de haven in Mulhouse richting Canal d'Alsace. Bij de eerste sluis van vandaag lag er een schip van de andere kant te schutten. Om 10.45 uur kwamen we de sluis uit. Door een industriegebied gevaren naar sluis Niffer (nog steeds naar beneden schutten) aankomst daar 11.00 uur. De sluis in om 12.00 uur de sluis uit om 12.20 uur en we voeren op Canal d'Alsace. Na de sluis krijg je een splitsing, recht naar Basel, links naar Strasbourg. Wij gaan naar rechts richting Basel om te tanken. Eerst door Schleusen Kembs (omhoog). Om 13.30 uur voeren we uit de sluis. Om 14.00 uur zijn we op het drielandenpunt maar de tankstations zijn het weekend gesloten. Wij weer terug naar sluis Schleusen Kembs (omlaag dit keer).Om 15.45 uur varen we de sluis in we moesten nog wachten op een tankschip. Om 16.05 uur liggen we met drie schepen te schutten. Om 16.25 uur varen we de sluis weer uit. Het is vandaag warm geweest met een fel zonnetje. In de verte komt een donker lucht aanzetten. Ruud heeft in de sluis de kap er vast opgezet. Om 17.25 uur gaan we Schleusen Ottmarsheim uit en de donkere lucht is overgewaaid. De sluis had trouwens geen beweegbare bolders. De zon schijnt het is weer warm. We varen met zijn drieën achter elkaar aan naar de volgende sluis door het industriegebied. Sommige stukken vandaag hebben we 66 km per uur gevaren en Ruud staat weer blij aan het stuur. Het is een prachtig gezicht, twee motorboten met behoorlijke snelheid naast elkaar op het water. De golven deinend op de kant achterlatend. We naderen Schleusen Fessenheim en varen met het tankschip de sluis in. Om 18.10 uur erin en om 18.30 eruit. We halen het tankschip (Sonja) in met 66 km per uur want voor ons is nog een tankschip (Dordrecht) dat de volgende onze laatste sluis van vandaag in gaat. We kunnen met zijn vieren in Schleusen Vogelgrun schutten om 18.50 uur. Een rare situatie, wij kunnen nergens tanken en we liggen met twee tankschepen in de sluis. Om 19.10 uur varen we er uit en gaan de Rijn op naar Port de Plaisance de L'Ile du Vogelgrun en gaan pannekoeken eten die Willem gaat bakken. Morgen tanken we hier.

Nog bedankt voor de reacties en tot morgen.

ps. Jan en Marian wij hebben een apart slaapgedeelte. groetjes

Ma en Pa, bedankt dat jullie zulke trouwe fans zijn.

• 18 Juni 2006 - 06:32

Ma En Pa.:

Voor we de metro naar Spijkenisse ( 09.00 )nemen nog even gekeken naar jullie berichten.Alles weer gelezen.Geen foto's.Wij gaan naar Quackjeswater en de verwachting is goed weer.Hoop dat jullie vandaag kunnen tanken en een mooie vaart hebben op de Rijn.Groeten Ma en Pa. Moeten hard lopen voor de metro.

• 18 Juni 2006 - 19:03

Wim En Berds:

Het duurt soms wel erg lang om 1 sluis te nemen he.
    Maar wanneer is de verwachting, dat jullie in Hellevoetsluis afmeren.

• 18 Juni 2006 - 19:21

Wim & Rita:

Hoi, hier eindelijk weer eens een berichtje van Rita &Wim, wel steeds jullie verslagen gelezen , echt avontuur en heel leuk om mee te maken, mooie gebouwen en natuur gezien onderweg, hier en daar een "sluisje"en gaan weer met die "boot"
    wanneer komen jullie aan in Hellevoetsluis ???

Syl, wil jij wel even aan Ruud doorgeven dat er bij Schleusen Fessenheim ,vaarpaal 25 heel die dag "geflitst"is, dus dat is 25 km te hard .acceptgiro ligt waarschijnlijk al in de bus als je thuis komt, nou nog veel vaarplezier en tot binnenkort !!!

• 19 Juni 2006 - 10:29

Bart En Sandra:

Nou ik snap wel dat jullie geen afscheid meer nemen van die Willem want als ik het zo lees zorgt hij voor aardig wat gevulde magen. Ik ga ondertussen zelf maar weer verzinnen wat we vanavond eten en de pest is ik moet het nog zelf klaar maken ook. Groetjes van ons allen

• 19 Juni 2006 - 16:55

Rob En Renee:

hoi
    Ruud en Syl
    hier weer een brichtje van ons ik zie dat je al ver gevorderd bent wanneer denk je in hellevoet aan te komen ik moet wel de juiste tijd hebben he komen we je te gemoet varen met een paar bootjes
    en maken we je laatste drank ff op onderweg wij zijn giesteren terug gekomen van texel was een vermoeiende maar leuke week we gingen s,morgens om 9 uur de zee op en om 17.00 uur er weer af heel de dag op die golven en alle catamarans in de gaten houden we hebben het wel druk gehad bv 2 gebroken masten 1 man overboord 1 man gekneusde schouder 2 boten die omgeslagen waren en waarvan de mast vol water liep deze hebben we met de nodige pk,s weer recht moeten trekken en wat het vermoeiende was Ruud is die jutters elke avond in het strandpaviljoen daar gaan je benen raar van doen (raar spul hoor!!wel lekker)nou mensen een goede vaart verder en we schrijven wel weer
    doeieieieei

rob en renee

• 19 Juni 2006 - 17:33

Wim En Berda:

hoi Ruud, wat staat er vanavond bij Willem op het menu. Of kan het a la carte. We horen het wel.