Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

20 Juni 2006 | Italië, Rome

Zondag 18/06/2006 30 graden

Om 9.30 uur vertrek uit Port de Plaisance de L'Ile du Vogelgrun km 226,2 na te hebben getankt. We gaan de Rijn weer op. De oevers zijn vlak met bomen. Het is heerlijk weer. Gisteravond hebben we een korte stortbui gehad.
Om 10.30 uur zijn we door Schleusen Marckolsheim bij km 241.
Om 12.00 uur zijn we door Rhein-Schleusen Rhinau bij km 257 met vijf andere pleziervaartuigen. We schutten nog steeds naar beneden. Bij deze sluizen krijg je als je eruit vaart een plens water over je heen dat van de omhooggaande sluisdeur druipt. Onderweg zien we een hoop witte zwanen.
Ter informatie:
Toen we voor het eerst Willem en Alice ontmoetten had Willem een gouden tip voor ons namelijk: enkele fenders voor de helft vullen met water, voor in de sluizen, omdat deze een laag kantje hebben. Zo schieten de fenders niet omhoog.
Ter informatie:
Gisteren vonden Willem en Alice onze Saver Sport 330 met een snelheid van 66 km per uur heel mooi in plané door het water glijden.
Om 13.30 uur zijn we door Schleusen Gerstheim bij km 272. Mensen zitten lekker aan de waterkant en waterscooters varen over onze golven. Om 15.15 uur zijn we door Schleusen Strasbourg bij km 288. Bij deze sluis zitten honderden meeuwen. Ruud heeft een duik in het water genomen. Om 16.45 uur varen we door Schleusen Gambsheim km 309.
Om 18.40 uur de aller, aller laatste sluis van onze vaartocht HOERA HOERA Schleusen Iffezheim bij km 333. We komen enkele vrachtschepen tegen en er zijn een hoop sportbootjes op het water. Ook zijn er vele trailerhellingen. We overnachten in de haven Marina Braun km 399 bij een scheepswerf(geen gezellige haven). We worden aangevallen door wel duizenden muggen (echt niet normaal). We hebben lange broeken, sokken en vesten aan en ons ingesmeerd met anti-mug. Ook hebben we een anti-muggen kaars aangestoken maar niets helpt dus we besluiten maar naar bed te gaan. Gelukkig hebben we horretjes in onze ramen.

Maandag 19/06/2006 25 graden

Om 9.00 uur gaan Willem en Ruud op de fiets boodschappen doen in Speyer (Duitsland). Ruud heeft ook de visite vlag op de boot verwisseld van Frankrijk naar Duitsland. We hebben over de werf gelopen want daar zit ook een watersportwinkel maar deze ging pas om 16.00 uur open. Het heeft geregend maar om 11.30 uur ging de zon weer schijnen. Om 12.00 uur vertrekken we uit de haven Marina Braun km 399. Bij km 406 was het leger aan het oefenen. Ze waren een brug aan het aanleggen met pontons achter elkaar door het water.
Om 13.15 uur voeren we langs Mannheim (stad en industriegebied). Daarna worden de oevers groen en vlak. Bij km 444 varen we door de stad Worms. Bij km 470 komen de heuvels in zicht. Om 17.00 uur komen we bij km 497 langs Mainz. Om 18.00 uur langs Erbach waar het kermis is.
Om 19.00 uur bij km 527 komen we in de haven Bingen. Vreselijk gezellige haven. Stroom, water en een heel leuk schoon gezellig restaurant/clubhuis waar je hartelijk wordt ontvangen door Reinhard en Roos die heerlijke maaltijden bereiden en serveren voor een lage prijs. Daarna hebben we nog wat gedronken met andere gasten en onze vaaravonturen uitgewisseld.

Groetjes Ruud en Sylvia

• 20 Juni 2006 - 15:54

Wim En Berda:

Hoi Ruud en Syl,
    Wat zitten jullie nu te zingen, we gaan nog niet naar huis of is het, we zijn er bijna zoiets als Ruud had na 40 km lopen in Nijmegen.

• 20 Juni 2006 - 18:11

Wim En Berda:

Hoi Ruud en Syl,

Sluiswachter gesproken, de Haringvlietsluizen worden gesloten, zodat het waterpeil een paar meter kan stijgen en je geen problemen met de diepgang zal ondervinden.

De Bugermeester heeft me gebeld hij heeft helaas geen tijd om je te verwelkomen. De Locoburgermeester zou wel kunnen, maar dat vinden we te min. Dus zal je een warm welkom worden bereid door je vrienden.

• 20 Juni 2006 - 18:24

Ma En Pa:

Zo meid,het gaat nu reuze snel,nu je niet door al die sluisjes moet.Leuk,dat jullie het gezellig hebben met elkaar en je kennissen.Leuke afleiding tijdens deze lange tocht.Je oom Wim,komt gelukkig ook steeds leuk uit de hoek,om jullie op te vrolijken.Ma zou graag weten wanneer je aankomt ongeveer.Dan gaan we alvast een plaatsje zoeken aan de haven want het schijnt heel druk te worden voor jullie GLOBETROTTERS. Groetjes en behouden vaart van Pa en Ma. DOEIIII