Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

07 Juni 2006 | Italië, Rome

Woensdag 07/06/2006 25 graden

Om 8.45 uur vertrokken uit Port de L'Ardoise verder over de Rhone. Heerlijk zonnig weer en rustig stromend water. We varen tegen de stroom in. Prachtige oevers met veel groen, rotsen, leuke stadjes en veel bruggen. De eerste sluis van vandaag Ecluse de Caderousse verval 9.50 m. De tweede sluis Ecluse de Bollene verval 23 m. De derde sluis Ecluse de Chateauneuf verval 18.50 m. De vierde sluis Ecluse de Logis-neuf verval 13.75 m. De vijfde sluis Ecluse de Beauchastel verval 13.65 m. Immens grote hoge sluizen met meebewegende bolders waar je makkelijk je touw overheen kan gooien. Krakende piepende geluiden alsof je in een horrorfilm zit. Bij drie sluizen konden we gelijk schutten. Bij de andere sluizen moesten we wachten omdat er een duwboot aankwam en vrachtverkeer gaat voor pleziervaart. We konden wel meeschutten. Eerst moet je wachten tot de boot in de sluis zit en zijn motor heeft uitgezet.
Toen konden wij erin. Onderweg dreven er nog stukken boomstammen in het water die we moesten omzeilen. We komen weinig vracht en pleziervaart tegen anders moet je veel langer voor de sluizen wachten. Om 16.45 uur kwamen we aan in de grootse haven van de Rhone Port de I'Eperviere waar we getankt hebben. Een rustige haven. Er is een restaurant en verderop 800 m werd ons gezegd was een supermarkt. Wij op weg, langs een drukke autoweg zonder voetpad een rotonde waar de Fransen als razende gekken rondreden overgestoken. De supermarkt was echt SUPER en we kochten eigenlijk te veel. Dus met vijf tassen vol en uitgerekte armen kwamen we weer bij de boot aan. We hebben wat gegeten en lekker in het zonnetje gezeten. Ruud heeft de rubberen boot leeg laten lopen zodat we meer zicht hebben. Naast ons liggen Engelsen met een zeilboot die ook naar Nederland varen. Zijn boot heeft drie jaar op de Middellandse zee gelegen en nu wilt hij hem in Leliestad leggen. Dit was het weer voor vandaag tot morgen.

Groetjes Ruud en Syl

ps.
Jeanette een hele leuke vakantie toegewenst met mooi weer.

Sandra, een fender is een stootkussen dat je aan de reling hangt tussen boot en wal in zodat je boot niet beschadigd bij het aanleggen of schutten.

• 07 Juni 2006 - 21:01

Ma En Pa:

We hebben weer genoten van je novelle en de mooie foto's.Stuk rustiger varen zeker op de rivier en een volle tank.Ook de groeten van Wim en Berda.Tot morgen.Pa en Ma

• 07 Juni 2006 - 22:12

Bart En Sandra:

Heerlijk die franse supermarkten, ik snap precies wat je bedoelt.Wel handig van die lange armen in die sluizen dat vangt het verval misschien een beetje op. Hier gelukkig ook eindelijk een beetje beter weer alleen wel saai hier vergeleken bij jullie avonturen. In ieder geval ook de groeten van Henny en Arthur. Ik heb ze de site doorgestuurd alleen geeft hun pc wat problemen dus ik hou ze nu steeds op de hoogte.Groetjes en tot morgen maar weer.

• 08 Juni 2006 - 08:05

Jeanette:

dankjewel zal wel lukken is mooi weer hier.
    BRUINE RUG RUUD !!
    Nog veel plezier en behouden thuiskomst.

• 08 Juni 2006 - 13:43

Ivar:

Hoi, Syl ik heb echt met je te doen als ik zie wat een giga sliuzen, en dat verval van tientallen meters, sjapo dat je dat voor elkaar krijgt, en koel als een kiker dat touw vast blijft houden.

veel sucses, jullie zijn echte levens genieters,
    en je verslagen zijn toppie. groeten Ivar

• 08 Juni 2006 - 14:00

José:

He Syl lang niks van me laten horen. Maar ik kijk wel elke keer uit naar je verhalen over je reis.
    Ik verblijf nu in m'n villa, vandaar dat je zo weinig van me hoor.
    Groetjes José