Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

06 Juni 2006 | Italië, Rome

Dinsdag 06/06/2006 27 graden

Om 3.00 uur hebben we de wekker gezet en Ruud ging het anker controleren. Alles was goed dus de wekker verzet naar 6.00 uur. We hadden besloten dat Ruud met het rubberen bootje 10 km verderop Diesel ging halen. Ik bleef op de boot wachten. Het varen ging Ruud nu goed af en hij werd na een tijdje een klein stipje. Toen kwam er een klein polyester bootje met een man en een hond aangevaren. Ik gebaarde hem om te stoppen en vroeg hem of hij ons kon helpen. Ik legde uit dat Ruud al onderweg was voor diesel. Hij achter Ruud aan en sprak met hem af dat hij thuis eerst jerrycans zou halen en dan 40 ltr diesel. Ruud gaf hem geld mee. Een uurtje later kwam de Fransman (onze redder in nood) weer terug met diesel en een thermosfles met koffie. Ruud had inmiddels zijn boot zoutvrij gemaakt met een puts water en sop. We hebben koffie gedronken en ik gaf de hond 2 verse worsten. Ruud vulde de tank en wilde starten maar de motor deed het niet (er was lucht in de leidingen gekomen). De Fransman kwam weer te hulp en samen hebben ze het probleem opgelost. Daarna hebben we afscheid van hem genomen en hem heel hartelijk bedankt voor de aangeboden hulp. We zijn doorgegaan naar Arles waar we verder hebben getankt wat een grote ramp was vanwege het aanleggen. Een hele rare korte hoek, geen bolders alleen een groot dik zwaar touw voor zeeschepen. De pompen stonden 7 meter boven ons en we moesten zelf de pomp bedienen. Maar gelukkig zat de tank weer vol. Voortaan als hij op reserve staat gaan we tanken. Verder zijn we door twee sluisen gegaan, de ecluse de Vallabreques dan de ecluse d'Avignon (waar we de enigen waren). Deze sluisen hebben een groot verval van wel 15 meter en meebewegende bolders. Alles is goed gegaan alleen bij de tweede sluis bleef het licht op rood staan. Ruud riep per marifoon de sluiswachter op (in het Engels) om te vragen of we konden schutten. Hij antwoordde terug dat hij ons niet verstond. In Frankrijk is het verplicht een reddingsvest te dragen in sluisen. Dat waren we vergeten. Zodra we ze aanhadden ging het licht op groen. De Rhone is tot nu toe prachtig. Langs de beroemde Pont d'Avignon met daarachter het pauselijk paleis gevaren. Op dit moment liggen we in het haventje Port de L'Ardoise. We hebben stroom en water maar voor de rest is er niets te beleven. Lekker rustig.
Tot morgen
Groetjes Ruud en Syl

• 06 Juni 2006 - 20:18

Ma En Pa:

Wat een avontuur.Fransen vallen dus echt wel mee.Gelukkig voor jullie.De Pont D Avingon zijn wij ook opgeweest.(halve brug)Vanmiddag zei ik nog tegen Ma,als ze daar zijn schiet het een eind in de goede richting.Nou maar weer een goede vaart,veel plezier en veel diesel in je tank.Groeten Ma en Pa

• 06 Juni 2006 - 20:22

Ben & Brigitte:

Hoi Luidjes,

Heel leuk om jullie te blijven volgen, wel spannend allemaal. Maar gelukkig nu in wat rustiger vaarwater gekomen.Erg gelachen om Ruud natuurlijk, zien hem al helemaal zitten in z'n bootje hhahahahah, maar gelukkig dat ook weer onder de knie gekregen. Verder een hele goede reis. dikke kus van ons.

• 06 Juni 2006 - 21:15

Wim & Rita:

Het wordt met de dag spannnender !!
    Je kan altijd nog boeken gaan schrijven want dat gaat je wel heel erg goed af !!!!
    We blijven jullie volgen
    Veel plezier !!!!!!
    Groetjes !!

• 06 Juni 2006 - 21:44

Bart En Sandra:

Leuk geschreven maar wat zijn in godsnaam fenders? dit voor de bootalafabeten onder ons.
    Ben benieuwd of jullie het na al die sluizen nog leuk vinden met elkaar wij moetten er in ieder geval erg om lachen, groetjes en tot morgen.

• 07 Juni 2006 - 05:06

Ivar:

Hoe zijn die franse broodjes, die zullen best lekker smaken,goede reis verder en groetjes Ivar

• 07 Juni 2006 - 15:41

Ferry:

hoi pa en ma ,leuke verhalen hoor ,ik hoop dat jullie het naar je hebben. tot over 2 en half week. doeiiiiiiiii