Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

06 Juni 2006 | Italië, Rome

Maandag 05/06/2006 20 tot 23 graden

Eerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties.

We zijn om 6.15 uur vertrokken uit Finale Ligure (Italie). Het was somber, bewolkt en fris weer en de golven waren vandaag 2 a 3 meter hoog. We voeren deels tegen de golven in en dan kwamen ze weer op de zijkant van de boot. Vanaf St. Tropez hadden we de golven mee.
Nog een laatste blik op de kust van Italie. Groen, rotspartijen, zandstranden en de vele gekleurde huisjes, heel mooi geweest allemaal.
Italiaanse visite vlag verwisseld voor de Franse vlag. Om 9.30 uur kwamen we in Monaco aan (regen). Helaas konden we vanwege tijdnood niet aan wal. Morgen zou het weer slechter worden dus vandaag wilden we zeker Marseille halen. Monaco heeft prachtige grote hoge gebouwen en er liggen hele grote jachten. We verloren ook nog een fender onderweg. Ruud terug en ik viste hem met de pikhaak op. In St Jean-cap-Ferrat wilden we tanken maar de (oude) pomp doet het niet als het regent. Stukje terug naar Beaulieu-sur-Mer om te tanken. Weer langs de mooie grote jachten. Om 11.00 uur vertrokken we weer langs Nice, Antibes, Cannes, St-Tropez, Toulon en Marseille. Wat ik van de Franse kust heb gezien zijn prachtige rotspartijen en grote gebouwen en de rest is in een flits voorbijgegaan omdat we de baaien recht overstoken. Bij Marseille werden de golven gelukkig een stuk rustiger. De Golf De Fos doorkruist, een paar zeeschepen voorbij en nog een mooie roze flamingo gezien op een zandbank en toen om 19.00 uur de haven Port St. Louis in. Ruud wilde gelijk de eerste sluis Port St-Louis-du-Rhone nemen want in een boek over Frankrijk stond aangeven dat je aan de andere kant kon tanken. Een motorjacht en een zeeschip lagen al te wachten. Toen konden we de sluis in. Best wel spannend. Met de nodige verwijtende woorden naar elkaar, want het ging natuurlijk niet op rolletjes, lagen we vast. Het verval was niet zo hoog. Aan de andere kant heerlijk rustig water. We waren allebei blij dat we nu van de zee afwaren. Het was een prachtige ervaring die we nooit zullen vergeten en onze Saver 330 sport is geweldig. Hij heeft ons zonder problemen langs de hele Italiaanse, Franse kust vervoerd. De boot heeft zeer goede vaareigenschappen zoals golven nemen zonder problemen(hoge golven).
Maar we waren dus aan de andere kant van de sluis en geen tankstation te bekennen.(Was er wel geweest)hoorden we later. Ruud besloot door te varen naar Arles 50 km verderop. Hij voer al op zijn reserve. Je raadt het bijna al na een tijdje sloeg de eerste motor af wegens diesel gebrek. Wij zachtjes verder en ja hoor de tweede motor sloeg ook af. We lieten ons afdrijven buiten de vaargeul en gingen voor anker. Wij het rubberen bootje met motortje 2,5 pk in het water gelegd want Ruud kwam met het idee om onze 6,5 ton (met spullen) wegende boot te gaan slepen. Ruud nog nooit met het bootje gevaren vloog van links naar rechts behalve vooruit (later konden we erom lachten)en de boot slepen ging natuurlijk helemaal niet.
Gelukkig lagen we in rustig vaarwater in een mooie groene omgeving en heel stil en er kwam geen boot meer voorbij.Alleen een zwerm muggen dus we besloten maar te gaan slapen. Het was ondertussen bij twaalven.

Tot morgen

• 06 Juni 2006 - 19:05

Mario En Jacqueline:

wij zitten heerlijk in de serre en genieten van jullie verhaal, we moeten er wel om lachen!!! we zien Ruud zitten in het rubberbootje met de 330 sport op sleeptouw!!
    Een van deze dagen zien we jullie hier voorbij varen....
    groetjes van mario en jacqueline
    ps. we hopen dat jullie gauw wat diesel kunnen vinden..

• 07 Juni 2006 - 10:37

Jeanette:

Ik zie het helemaal voor me met dat rubberbootje, ben weer benieuwd hoe dit avontuur weer afloopt.
    Kan morgen voor het laatst jullie avonturen lezen want ik ga drie weken op vakantie. het is hier nu oop mooi weer en de verwachtingen voor as maandag zijn 29 graden.
    Dus je krijgt wat je verdient !!Ik Mail morgen weer.Groet