Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

04 Juni 2006 | Italië, Rome

Zaterdag 03/06/2006 25 graden

9.30 uur vertrokken uit Punto Ala waar Ruud de vorige avond de Fransman weer heeft ontmoet waar we in Porto Turistico di Roma-Ostia kennis mee hadden gemaakt. We waren gelijktijdig uit Roma-Ostia vertrokken. Wij kwamen aan in Punto Ala woensdagavond en hij vrijdagavond. Dat kwam omdat zijn boot maximaal 7 mijl haalt en wij met onze boot een kruissnelheid varen van 25 mijl. Hij had hagel onderweg gehad. Maar goed, de zee was aardig rustig en de kust prachtig groen. Vlakbij Vada werden de golven hoger en ze kwamen precies op de zijkant van de boot wat niet echt prettig varen is. We besloten om 12.30 uur te tanken in Porto Turistico Cala De' Medici voorbij Vada. Hier hebben we overnacht. We lagen flink beschut. Om de haven heen wordt druk gebouwd aan appartementen, restaurants en winkels. Op dit moment is er niets te beleven. We zijn de stad gaan verkennen waar ook alles te vinden is.

Zondag 04/06/2006 25 graden

7.15 uur vertrokken uit Porto Turistica Cale De' Medici richting Genoa. Weer behoorlijke golven met een prachtige groene kust. Langs Liverno (een hele grote haven). Toen langs Pisa en La Spezia en langs de mooie grote stad Genoa (waar Ruud en ik naar de botenbeurs zijn geweest afgelopen oktober). We gingen tanken in de haven Varazze een verschrikkelijke mooie haven maar helaas nog in aanbouw. Toen door naar Savona met een snelheid van 10 km per uur vanwege de wind en hoge golven die ons van links naar rechts deden slingeren. (Dus ik mijn zwemvest weer aan). In Savana waar we om 15.45 uur aankwamen hebben we met moeite getankt. We zagen niemand bij de pomp. Toen kwam er een Italiaan aan op een waterscooter waar wij aan vroegen of we hier diesel konden tanken. Hij was gelukkig heel behulpzaam en bracht ons naar de man van de pomp die ons eerst GEEN diesel wilde geven toen 100 ltr of niets maar het werd uiteindelijk 200 liter (vreemde bedoening). We zijn daar voor anker gaan liggen in een rustige baai en nog geen 50 meter voor ons gleed een enorm mooi cruise-schip aan ons voorbij richting zee. 's-avonds zijn we vertrokken richting Finale Ligure waar we in de haven liggen. Nog hartelijk bedankt voor de reacties. Tot ziens!!!!!

Ruud en Syl

• 04 Juni 2006 - 22:11

Bart En Sandra:

He gelukkig weer wat te lezen van jullie reisverslag.Manon is zwaar onder de indruk van jullie boot, hij is inderdaad prachtig. Hier nog zeker geen 25 graden maar we moetten al blij zijn dat het eindelijk droog is, verder alles kalm hier, groetjes

• 05 Juni 2006 - 05:15

Robh En Renee:

goedemorgen luitjes nou al met al schieten jullie toch aardig op nog ff de golven trotseren en dan kunnen jullie de rivier op met die paar sluisjes die je daar tegenkomt ik zou de fenders rondom maar laten hangen voor de zekerheid want je hebt zomaar een beschadiging van een of andere eikel die in de sluis vaart want die fransen kijken niet zo nauw het zal wel heel wat rustiger varen zijn zo binnendoor maar ja elke dag van de hoge golven is ook niet alles he wij gaan vandaag de laatse dag in van de nordsea regatta we hebben dan 4 dagen op zee gezeten van s,morgens 8 uur tot 18.00 uur redelijke wind gehad behoorlijk wat zon en best wel hoge golven vaar vanmiddag terug naar hellevoetsluis Mario zou ook nog meegaan maar die had het te druk met bootjes verkopen we hebben zaterdag zijn verjaardag gevierd want hij is een oude man geworden nu 40 JAAR
    nou mensen de groetjes maar weer en tot horens
    kus voor Sil -- en proost voor Ruud
    en behouden vaart

• 05 Juni 2006 - 07:26

Ma En Pa:

Toen jij je bericht stuurde lagen wij al op een oor.Fijn te horen dat je nog een stuk verder gevaren bent.Mooie foto's weer.Groeten en behouden vaart.
    Ma en Pa.

• 05 Juni 2006 - 19:10

Jacqen Peet:

hier aan de kust ook weer eens mooi weer .

• 06 Juni 2006 - 15:51

Ted:

Ruud,ziet er heel goed uit.
    Wij wensen jullie een behouden vaart,en kijk vooral goed uit.

Groet Ted en Anneke Greten.

• 06 Juni 2006 - 17:52

I.Fjerdingby:

Hoi, Ruud namens mijn en vele glas hutters veel succes met je avontuur,
    je bent nog niets veranderd hahahah.