Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Syl - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster

30 Mei 2006 | Italië, Rome

Maandag 29/05/2006

Om 7.00 uur vertrokken uit Capri heerlijk weer plus minus 27 graden richting I. d'. Ischia. De zee was vlak. Vanuit Ischia overgestoken naar Gaeta en door naar Circeo waar we hebben getankt. Wij vroegen daar naar het weer. Het weer zou zo blijven. Van daaruit richting C.D' Anzio nog steeds zonder apparatuur. We wilden in deze haven aanleggen omdat de golven door de wind wat hoger werden.
Eenmaal in de wat rommelige haven was er nergens een leeg plekje te bekennen en er was geen havenkantoor te zien. We besloten naar de volgende haven te varen bij Rome. Onderweg mooie Rotspartijen en lange zandstranden. De golven werden steeds hoger en de wind wakkerde aan. Er verschenen steeds meer surfers op de zee. Er waren witte schuimkoppen. We moesten nog plus minus 30 mijl varen naar de volgende haven. Op een gegeven moment werden de golven hoger en hoger en ik (Syl) besloot voor de zekerheid mijn reddingsvest aan te trekken.
Mijzelf met beide handen vastklemmend en beide benen schrap zettend, namen we de ene golf na de andere totdat er twee golven kwamen die onze boot het water uit tilde en een paar meter verderop weer neer liet komen. Gelukkig kwam de haven in zicht. Ruud manoeuvreerde de boot ondanks de hoge golven voorzichtig de haven in. Daar werden we onthaald door twee mannen (havenpersoneel) in een rubberboot die ons naar een plaats begeleidden en ons hielpen de boot vast te leggen. Toen we de kombuis in gingen lag de vloer bezaaid met koffie uit het blik waarvan de deksel was afgevallen.Nog meerdere spullen lagen verspreid. We hebben de boel opgeruimd en Ruud heeft al het zoute water van de boot gespoten. Lekker gegeten en gedronken en toen naar bed. We hoorden de golven tekeergaan tegen de rotsen. Als het morgen nog zo is blijven we nog een dag.

Groetjes Ruud en Syl

• 30 Mei 2006 - 15:17

Frank Rosier:

Als ik dat zo lees dan hebben jullie gelijk al een goede vuurdoop gehad maar troost je zodra je bij Marseille naar binnegaat is het allemaal rustig dus nu maar lekker langs de kust naar France.

• 30 Mei 2006 - 16:48

Wim En Berda:

Ik had al van Rob van de hoge golven en koffie gehoord. Ik zou maar iets eerder stoppen, want meestal trekt de wind na 13:00 uur extra aan.
    Voorlopig zullen wij je niet kunnen volgen.
    Wij gaan ook het water op zoeken, op de camping. Ik hoop, dat daar ook geen golven zijn.
    Wees voorzichtig, veel plezier en rustig weer.

;

• 30 Mei 2006 - 18:22

Ma En Pa:

Hebben je bericht ontvangen.Was niet helemaal compleet.Eindigde met opgeruimd en Ruud.Het vervolg krijgen we zeker nog.Geniet maar van het mooie weer en wacht rustig tot de golven wat minder heftig zijn.
    Goede reis verder en behouden vaart.Ma en Pa.

• 30 Mei 2006 - 19:53

Wim & Rita:

Spanning en avontuur, maar gelukkig alles goed afgelopen, dus lekker relaxen en morgen weer een nieuwe vaarervaring !!
    Veel plezier en mooi weer !!!

• 31 Mei 2006 - 10:46

Jeanette:

Jullie maken het wel spanned zeg !
    Ben weer benieuwd naar morgen.
    Voorzichtig en groet

• 31 Mei 2006 - 12:07

Josée Mees:

haha wat een toestanden, maar jullie zullen het hoofd wel koel houden.
    op naar de volgende avonturen, jullie schieten trouwens harder op dan ik gedacht had, succes en goede vaart