Varen met Ruud en Sylvia - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Sylvia - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Varen met Ruud en Sylvia

Door: Webmaster

28 Mei 2006 | Italië, Rome

Zaterdag 27/05/2006 35 graden

6.50 uur zijn we uit Capo 'd Orlando vertrokken richting Nederland via de eilanden Vulcano, Lipari en Stromboli.
Het is daar prachtig en erg rustig varen je komt bijna geen boot tegen. De zee was rustig. Na rondgevaren te hebben en alles te bekijken staken we over naar het vaste land. Om 9.30 uur gingen we vanuit Sromboli waar je uit de vulkaan om het kwartier rook ziet komen richting Porto di Tropea waar we om 11.00 uur aankwamen met een snelheid van 40 km per uur. De zee was aardig vlak. Daar hebben we getankt. Vanuit Tropea hebben we koers gezet naar Cetraro. Daar wilden we in de haven aanleggen wat we eerst ook hebben gedaan ondanks de hele hoge kade. Met zo'n hoge kade moet je halsbrekende toeren uithalen om je boot vast te leggen en op de wal zien te komen zonder loopplank. We konden geen havenmeester vinden en er was geen stroom en water dus zijn we verder gevaren richting Diamante. Toen we in ons pilot boek keken zagen we dat je alleen kon aanleggen met boten tot 8 meter. We zijn dus overgestoken naar Marina di Camerota. Onderweg zie je lange zandstranden. We hadden behoorlijke golven. Daar aangekomen zagen we tot onze verbazing dat ze voor ons een podium hadden opgezet waar allerlei artiesten optraden. (Of misschien hadden ze zelf wat te vieren). Er waren restaurantjes, winkels en een kermis. Reuze gezellig. Na een vermoeide dag na 11 uur gevaren te hebben en 330 km te hebben afgelegd zijn we om 24.oo gaan slapen?

Zondag 28/05/2006 30 graden

Om 7.00 uur wilden we vertrekken toen we erachter kwamen dat de kaartplotter een error gaf. Na bijna alle gebruiksaanwijzingen doorgelezen te hebben en we er niets over konden vinden hebben we Mario gebeld voor advies. Hij kon de importeur van de kaartplotter niet bellen daar het zondag was. Dus zijn we gaan varen op kompas en laptop, waar we de navigatie kaart op aansloten, richting Capri wat ons doel was. Onderweg hebben we getankt in Accirroli en zijn overgestoken naar Capri. Daar bijna aangekomen behoorlijk golven. We zijn daar aan de Zuidoost kant voor anker gegaan. Het was heerlijk weer en vol met boten. De een nog groter dan de ander met waterscooters en rubberboten waar druk mee gevaren werd. Op de rotsen zaten honderden zeemeeuwen die soms in zwermen tegelijk naar zee vlogen om te eten. Om een uur of zes werd het steeds stiller om ons heen. Er liggen nu nog maar 4 boten voor anker. Engelsen,Fransen,Duitsers en wij Nederlanders. Het is nu 21.30 uur en wij nemen nog een wijntje. We zitten gezellig aan dek naar de lichtjes op de kant te kijken. Daarnet ging er nog een groot cruiseschip voorbij. Bedankt voor de reacties. Hartstikke leuk. Tot de volgende keer. Groetjes Ruud en Syl.

• 28 Mei 2006 - 19:55

Wim En Berda:

Jullie gaan best snel.
    Ik zou zeggen proost en welterusten

• 28 Mei 2006 - 20:51

Wim & Rita:

Leuk om van jullie te horen, dat na zo'n drukke dag, wij nemen ook een wijntje en kijken naar de TL balk in de keuken !!!!!

Veel plezier en slaaplekker

• 28 Mei 2006 - 21:03

Ma En Pa:

Syl en Ruud,
    Gelukkig weer wat gehoord van jullie. Het is nu 23.00 u,jullie een wijntje en wij naar bed.Mooie foto's.Groeten van Pa en Ma.
    Tot morgen.

• 29 Mei 2006 - 05:38

Peter Van Daalen:

hetn is hier kut weer regen en regen

• 29 Mei 2006 - 07:40

José:

Nou Syl en Ruud.
    Jullie vaart gaat best wel snel.
    Leuk om op jullie site te kunnen kijken. Groetjes van José

• 29 Mei 2006 - 15:51

Rob Em Renee:

net de site opgezocht van jullie leuke stukjes schrijf je silvia ben je al een beetje gewend aan de golven en heb je al zelf gestuurd of mag dat nog niet van ruud? het is hier k,,,t weer we hadden liever bij jullie gebleven lekker op zee in de zon heb net ruud aan de lijn gehad en ik hoorde dat ook de saver 330 van 6600 kilo over de golven kan springen nu nog ff alles binnen weer recht leggen he ,ook de koffie weer in de kastjes
    nou lui neem er nog maar 1 van ons hoop dat de aparatuur het weer gauw doet en de golven miinder worden en Ruud kijk uit voor surfers he
    doeieieiei

• 29 Mei 2006 - 17:15

Ben & Brigitte:

He hallo zeebonken,

Ziet er allemaal heel erg mooi en snel uit. Leuk dat we jullie kunnen volgen op deze manier. Een hele goede reis toegewenst van ons. En we blijven jullie volgen.

• 29 Mei 2006 - 18:04

Manou:

hoi Ruud en Syl!!
    leuk geschreven, Syl! hoe gaat het nou, nog zeeziek geweest?? Ruud heb je de champagne al op? en een lekker visje gevangen (en opgegeten natuurlijk)? hier is het weer kut, 13graden. nou veel succes en plezier, kxs Manou

• 29 Mei 2006 - 20:04

Familie Cordemans:

Succes // en Proost!!!

Groetjes van Iris(je)

• 29 Mei 2006 - 20:16

Arie Van Der Hoek.:

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen maar morgen 30-5 gaan we ook op vakantie. We wensem jullie behouden vaart Voorzichtig s.v.p

• 30 Mei 2006 - 21:03

Jeroen Stagebegeleider Kleine Kevin:

Mooi avontuur, schitterende foto's beetje jaloers behouden thuisvaart, groet uit Rotterdam.