Varen met Ruud en Sylvia - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu Varen met Ruud en Sylvia - Reisverslag uit Rome, Italië van ruudmeershoek - WaarBenJij.nu

Varen met Ruud en Sylvia

Door: Webmaster

26 Mei 2006 | Italië, Rome

Dinsdag 23/05/2006 35 graden

We nemen in dit bericht even de afgelopen week door. Vanaf vrijdag 26 mei berichten wij jullie elke dag want dan begint de tocht naar Nederland.
Dinsdagochtend om 1.30 uur zijn we thuis door onze vriend Hans Cordemans opgehaald die ons naar het vliegveld Keulen-Bonn bracht. Om 9.55 uur zijn we geland in Catania. Daar werden wij opgehaald door onze vriend Mario van Saver Boats in Hellevoetsluis die ons een prachtig appartement in Cefalu ter beschikking stelde met uitzicht op de zee. Onze vrienden Rob en Renee Klootwijk Manou Jansen en Francesco waren daar al. Die dag brachten wij door op het strand waar wij met de familie van Mario kennis maakten. Het was heel gezellig, lekker zonnen, zwemmen, eten en drinken met elkaar.

Woensdag 24/05/2006 34 graden

Ruud, Rob en Mario gingen naar de Saver fabriek in Patti waar zij onze Saver Sport 330 gingen inspecteren. Alles was boven verwachting perfect in orde.
Zij werden door de directeur getrakteerd op een etentje en spraken daar af dat de boot een dag eerder te water gelaten werd
Ondertussen vermaakten wij(Francesco, Manou en Sylvia) ons op het strand en in het gezellige stadje Cefalu waar wij lekker gingen winkelen en een terrasje pikte. Renee was helaas ziek zij kon niet mee.

Donderdag 25/05/2006 25 graden (wat wind en bewolking)

Om 5.00 reden we (Manou, Rob, Mario, Ruud, Sylvia) naar Capo d'Orlando om te kijken hoe onze boot om 6.30 uur van een vrachtwagen werd getakeld en zo te water werd gelaten. Alles ging goed. Met zijn allen hebben we onze spullen (kleding, keukengerei, zwemvesten enz.)in de boot geladen. Die dag zijn we nog niet gaan varen.

Vrijdag 26/05/2006 (35 graden)

Eindelijk is het zover PROEFVAREN!!!!
Renee is deze dag nog steeds niet lekker dus wij nemen afscheid van haar en wensen haar het beste en zij wenst ons een goede vaart.
Wij(Francesco, Mario, Rob, Manou, Ruud en Sylvia) vertrekken om 8.oo uur uit Cefalu en gaan ontbijten op een terrasje verderop.
Om 9.30 uur arriveren we in Capo d' Orlando waar onze boot ligt te pronken in de zon. We zetten koers richting Vulcano (een eilandje ten noorden van Sicilie. We hadden best wel redelijke hoge golven maar de boot had er geen problemen mee. Het was een leuke overtocht en lagen aan in de haven ten zuiden van Vulcano. We gingen aan wal om wat te bezichtigen en te eten.
Uit de vulkaan zag je rook komen en het stonk er naar rotte eieren. Er waren zwavelbaden waar de mensen gretig gebruik van maakten. Na wat gegeten en gedronken te hebben voeren we verder om het eiland heen naar twee hoge uitstekende rotsen waar Mario als een stuntman opklom op foto's van de boot te maken. Manou (een nog niet ontdekt fotomodel) ging op het zonnedek liggen. Rob ging zijn vaarkunsten ten toon spreiden en wij namen met hoge snelheid de ene spectaculaire bocht na de andere, hoge prachtige helderblauwe Middellandse zee golven achter ons latend en Mario heeft mooie foto's gemaakt die wij eerdaags op deze site plaatsen.
Na deze beleving zijn we teruggevaren naar Capo 'd Orlando waar we afscheid hebben genomen. Wij (Ruud en Sylvia) gaan hier nu overnachten en varen morgen richting Nederland. Tot Morgen en nog bedankt voor de reacties die wij zeer waarderen.

• 26 Mei 2006 - 21:04

Wim & Rita:

Leuk om jullie foto's te zien, ziet er mooi uit allemaal, Ari ook !!!!
    Veel plezier en goede reis !!!

• 27 Mei 2006 - 07:09

Ma En Pa:

Syl we hebben genoten van je verslag en hopen,dat alle komende dagen even voorspoedig mogen verlopen.We hebben je verslag als een spannend boek ervaren en zien uit naar pagina 2. Groetjes Ma en Pa

• 27 Mei 2006 - 14:19

Wim En Berda:

Mooie foto`s prachtige boot, maar zulke mooie vrouwen zie je nergens.
    Heel veel plezier en voorlopig het noorden aanhouden.

• 27 Mei 2006 - 18:57

Jacqueline (saverboats):

Ik vind het geweldig dat alles zo goed verloopt op Sicilie, (ik weet precies op welke terras jullie hebben ontbeten!)Ik kijk naar uit om alle foto's te zien als Mario terug is.Hoe vonden jullie Cefalu en Vulcano? - ik hoor het als jullie terug zijn.Ik heb ook in die zwavelbaden gezeten... jaren geleden. Ik hoop dat de rest van jullie trip net zo goed verloopt als de eerste dagen....heel veel plezier en tot ziens weer in (koud en regenachtig) Nederland.
    groetjes van Jacqueline

• 27 Mei 2006 - 20:51

Hans En Iris:

Vaar even langs Griekenland, dan zwaaien we naar jullie.
    Veel plezier en een mooie reis!

• 28 Mei 2006 - 14:40

Sonja En Thymo:

Ziet er goed uit! Ruud je lijkt wel van de mafia met die sigaar....Geniet ervan

• 28 Mei 2006 - 16:10

Esmeralda Vdaalen:

heey heey stoere boot hoor ruud..

ik moest gelijk even kijken van me pa

Kusjes en veel plezier op de boot

• 28 Mei 2006 - 17:09

Louis Overzee:

ruud,heb je zwager tijdens de ouwe lullenreis van de glasfabriek gesproken,gehoord dat je een boot in italie ging kopen.nu,goede reis en veelplezier

lgoverzee@wanadoo.nl

• 29 Mei 2006 - 16:49

Ben:

Veel plezier op de reis naar Nederland

• 30 Mei 2006 - 17:25

Jeanette:

Jaloers !!
    Maar geen afgunst hoor !!
    Ziet er allemaal heerlijk uit en jammer dat er voor nog twee geen plaats was !
    Heel veel plezier en GENIETEN !!
    Maar zo te zien doen jullie dat ook. Ik blijf volgen vanuit een koud en nat Nederland....

• 18 Juni 2006 - 10:01

Arie Van Der Hoek:

Beste Silvia en Ruud,
    Hier nog een berichtje uit Goudswaard. Het plaatsje met de beste chinees van de wereld.Veel nieuws is er niet Gisteren hebben we in Willestad een barbeque gehad vanwege het feit dat Yvonne vam Martijn jarig was en de dag er voor was bevorderd tot arts. Het was prachtig weer die avond zodat het een groot succes was. Het werd gehouden in de schuur van Yvonne d'r vader midden ij de polder dus niemand had er last van A.s. maandag gaan ze drie weken met vakantie naar Texel over de Noordzee. Andre en Jac waren er ook. Hij was afgelopen week naar Houston geweest. Was afgelopen vrijdag morgen om negen uur op Sciphol en is gelijk met relaties naar Stutgard gegaan voor de wedstrijd en is gelijk daarna naar huis gereden. Het was wel zijn auto maar hij heeft niet gereden. Beste mensen het allerbeste en om met Peter te spreken " houw hem heel " en tot ziens,

Cobie en Arie

• 19 Juni 2006 - 09:22

Peter:

byna weer werken he ruud